woensdag 18 september 2013

We vallen in herhaling...


Inderdaad, dinsdag maakte Jeroen "Gepaneerde kip en pasta met verse tomaat" klaar en ik meende dat hij dat eerder ook al eens gemaakt moest hebben, maar dan met kalfsvlees. Deze Milanese bereidingswijze is immers een klassieker. En ja hoor, en wel op 26 januari 2011. Nu had ik nog kipfilets in de vriezer en alle overige ingrediënten in huis, dus geen reden meer om ook niet in herhaling te vallen. Het is en blijft een heerlijk bordje dagelijkse kost!

Het wordt al donkerder, tijd om eens een ander cameraatje aan te spreken maar dit is mijn resultaat met wat wijzigingen. Als je al goed eigengemaakt paneermeel in huis hebt is heel dat gedoe met het ciabatta-brood niet nodig. Ook had ik nog twee verse dooiers over van mijn rabarbertaart en probeerde eens te paneren enkel met eidooiers, daar bestaat immers discussie over. De olijfolie erbij, gedroogde oregano & rozemarijn in het meel en in plaats van zout de filets eerst een twintigtal minuutjes "voormarineren" met sojasaus, peper en kippenkruiden. De saus helemaal gevolgd tot en met het kruidentuiltje (belangrijk!) en een tomatenbasis die ik nog had staan. Lekker, simpel, licht en gezond, dus die herhaling is altijd wel voor herhaling vatbaar!


Geen opmerkingen:

Een reactie posten