vrijdag 9 augustus 2013

Sappige Lamskoteletjes...


Nu we toch bezig zijn, speciaal naar de Lidl gereden voor hun lamskoteletten in de aanbieding, ze zagen er op de foto al verrukkelijk uit. En ja hoor, een eeuwigheid  geleden dat ik in België nog zo'n sappige, vlezige  lamskoteletjes heb gegeten, wat niet uitsluit dat ik toch pittige smaak van lam ook hier weer mis. Het kan aan mij liggen, maar in Griekenland ging er altijd een hele wereld van smaken open telkens ik daar weer eens een gegrild koteletje at.
Aan de slag dan maar: Peultjes opgewerkt met wat kerstomaatjes, zoete ajuin, bonenkruid en zuiderse smaken (ik had ook hysop in gedachten maar ik durfde eigenlijk niet), lekkere patatjes uit de oven had ik ook nog staan, enkel dus het vlees op kamertemperatuur brengen, marineren (olijfolie, pezo en veel rozemarijn) en op een hete grillplaat. Een kind kan het, maar ik betwijfel ook of het ook de complexe, sterke smaken zou waarderen...Ook in de Lidl vond ik gisteren kleine decoratie-knijpflesjes van hun huismerk (?) Delicieux. Zal wel wat geforceerd smaken dacht ik maar voor één euro is het het (lege) flesje al waard voor hergebruik. De truffelversie smaakte niet storend maar gaf niet echt een meerwaarde. De flesjes zullen dus later dienen voor experimentjes geïnspireerd uit een boek dat ik gisteren ook op de kop kon tikken voor slechts € 7, 47 ipv € 24,90: De Geheimen van de Chef. Tip voor mijn stadsbewoners: De Boekenuil gaat (jammer genoeg) dicht en verkoopt alles aan -70%...en dit is de laatste week!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten