maandag 12 augustus 2013

Jeroen Meus, altijd preus!

Eergisteren kalfsescalopes gekocht samen met (de Boekenuil, herinnert u nog?) een leuk boekje: "Heimwee naar La Bella Italia" van Onno H. Klein. Vond daarin niet direct wat ik zocht voor mijn "Scaloppine di Vitello" dus vlug het net op, en ja hoor, daar was ie weer; Jeroen Meus, de lieveling van de culinaire nationale "beus". Onze eigenste Jamie Oliver, veel minder smossig en -buiten zijn haarstijl- hyperactief, maar oerdegelijke Vlaamse kost! Een vriend voor de keukenpiet, een grote broer aan het fornuis. Ik beveel "zijn" site graag aan vrienden & kennissen en aan iedereen die het wil horen. Praktisch alles wat hij presenteert lukt ook, wat niet altijd evident is en kan gezegd worden van andere kooksites. Dus volgde ik hem gedwee voor het gerecht dat ik eigenlijk al in het begin in mijn gedachten had, namelijk Kalfsvlees alla Milanese. Success!
Nu nog een dessertje, en weer springt Jeroen me onmiddellijk te hulp. Buiten de ongezouten pinda's had ik bijna alles in huis om zijn Panna Cotta van Chocolade met Banaan te maken. Ik volg de instructies met wat aanpassingen (beetje rum- en koffieextract erin) en een paar uur later staat mijn panna cotta reeds glibberig te glunderen in de ijskast. Weerom Succes! Enkel kwestie van het beestje wat te dresseren met wat crumble van Amarettini en Koffieijs. Dat laatste was misschien te veel van het goede en contrasteerde niet genoeg en overheerste zelf een beetje maar vermits het mijn allereerste panna cotta was, best tevreden. Thanks JM again, en vooral; Dat smeekt naar meer! Daarom dus de titel: Jeroen Meus, altijd preus!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten